пʼятниця, 13 листопада 2015 р.

Корпоративний проект з бібліотечної медіаосвіти. Рік третій

Зустріч учасників корпоративного проекту "Основи медіаосвіти: бібліотечна складова", що відбулася 12 листопада у обласній бібліотеці для дітей ім. Дніпрової Чайки, відкрила третій сезон спільної роботи.
У своєму вступному слові  Анна Іванівна Бардашевська, директор бібліотеки для дітей ім. Дніпрової Чайки, підсумувала зроблене у попередньому році та окреслила завдання, які постають перед нами цьогоріч - формування програм та розроблення комплексів матеріалів для проведення бібліотечних занять з інформаційної та медіа культури учнів 6-х і 7-х класів.
З вимогами освітнього стандарту та навчальних програм, міжнародних документів і фаховими рекомендаціями щодо інформаційних та медіа компетентностей школярів саме цієї вікової групи учасників зустрічі ознайомили співробітники інформаційно-бібліографічного відділу обласної книгозбірні.
Робота у цьому проекті вже має певні традиції. Наприклад, обговорення можливих назв, форм та змісту майбутніх занять відбувається у трьох групах шкільних бібліотекарів міста, а в ролі модераторів цього обговорення виступають координатори груп - представники методичних центрів:
Ірина Станіславівна Горішня, провідний бібліограф Центральної бібліотеки для дітей Херсонської ЦБС - в групі бібліотек Дніпровського району,
...Ольга Володимирівна Крижановська, заступник директора з організації обслуговування користувачів бібліотеки ім. Дніпрової Чайки - в групі Комсомольського району,
...Наталія Вікторівна Гулювата, завідувач бібліотечного колектора та методист з питань роботи шкільних бібліотек міського управління культури - у Суворовському районі,
Паралельно з групами шкільних бібліотекарів працювала група експертів, до складу якої увійшли керівники бібліотек-співорганізаторів - Анна Іванівна Бардашевська, Наталія Федорівна Попова, Наталія Борисівна Ткаченко, та спеціально запрошені викладачі Херсонської академії неперервної освіти: Максим Сергійович Єлігулашвілі, викладач кафедри теорії і методики викладання суспільствознавчих й гуманітарних дисциплін, і Тетяна Олександрівна Кузьмич, канд. пед. наук, завідувач науково-методичного відділу управління навчальними закладами.
Тож під час захисту-презентації проектів програм групами-розробниками експертна рада не лише аналізувала сильні й слабкі сторони висловлюваних пропозицій, а й пропонувала власні, альтернативні ідеї.
В результаті, спільними зусиллями всіх учасників заходу, були сформовані орієнтовні програми бібліотечних медіа уроків для 6-7 класів, які й стануть, після офіційного затвердження, базовими в подальшій роботі учасників корпоративного проекту в 2015-2016 навчальному році.  
 ***
Робоча програма не вичерпувалась її основним завданням:  Тетяна Олександрівна Кузьмич  презентувала учасникам заходу спецкурс для старшокласників з медіаосвітнім компонентом «Ave, Skovoroda! Ідемо за Сковородою!». 



Програма спецкурсу «Ave, Skovoroda! Ідемо за Сковородою!»  розрахована для використання  у практичній роботі вчителів-філологів, бібліотекарів,   методистів, заступників директорів з навчально-виховної роботи. Спецкурс можна включати в шкільний навчальний план за рахунок годин варіативної частини або годин гурткової роботи.  Матеріали програми спецкурсу  можуть бути використані в організації та проведенні  заходів, присвячених 300-літньому ювілею Григорія Сковороди.
Скачати програму у файлі формату .doc можна також за цим посиланням:
http://www.library.kherson.ua/2015/ave_skovoroda.doc

Автори цього курсу запрошують до співпраці щодо його впровадження як педагогів, так і бібліотечних працівників - адже запропоновані у курсі форми роботи зі школярами спрямовані як на освоєння медіакомпетенцій, так і на поглиблене ознайомлення з літературною, мистецькою та філософською спадщиною українського мудреця.  

Ольга Володимирівна Крижановська розповіла про підсумки Всеукраїнського сімейного конкурсу «Книга пам’яті мого роду», який приніс вагомі здобутки учасникам із нашої області, і зокрема херсонцям Павлу Прохорову та Дмитру Татаровському.

Немає коментарів:

Дописати коментар