Як формувати навички медіаграмотності у дітей молодшого шкільного віку?
Триває навчання шкільних бібліотекарів ЗЗСО Херсонської міської ради "Медіаінформаційна культура шкільного бібліотекаря" за участю провідних спеціалістів Херсонської ОБД імені Дніпрової Чайки. Тема сьогоднішнього тренінгу - «Вправи для вироблення навичок медіаграмотності у дітей молодшого шкільного віку». Адже саме шкільний бібліотекар через книгу та читання може не лише навчити дітей шукати та перевіряти інформацію, створювати медіа тексти, а й переживати реалії сьогодення за допомогою нової сучасної української дитячої літератури.
Цікаві ігрові завдання діти сприймають набагато краще, ніж звичайні вправи із підручника чи робочого зошита. Впровадивши вправи з медіаграмотності під час бібліотечних уроків, ми допомагаємо дітям краще сприймати інформацію, адже вони самі працюють з нею, виконують пошукові та аналітичні дії, навчаються організовувати пошукову діяльність в межах теми, ставити запитання та правильно відповідати на них, опановуючи перші навички верифікації інформації.
Зараз війна ведеться не тільки на фронті, а й в інформаційному просторі, і перед сучасною освітою постає важливе завдання навчити дітей розуміти медіаінформацію, мати уявлення про її механізми і наслідки її впливу. Тож однією з першорядних задач сім’ї та школи, як основних соціальних інститутів, має стати виховання грамотної, культурної особистості, здатної до адаптації в динамічно-мінливому світі. Маємо пам'ятати, що зараз засоби масової інформації часто беруть на себе функції навчання і освіти. Вони відіграють важливу роль в житті учнів, особливо в молодшому шкільному віці, впливаючи як позитивно, так і негативно. Дітям дуже нелегко засвоювати правила поведінки в соціумі. Їм надзвичайно дошкуляє нестача медіаосвітніх компетенцій, критичного мислення, антифейкового й антишахрайського налаштування, бо цьому потрібно навчити не лише дітей, але й їхніх батьків. Особливо – під час надскладних випробувань, в яких ми всі опинилися в останні роки.
Коментарі
Дописати коментар